Hogyan használjuk ki a flottakövetés adta lehetőségeket

Hogyan használjuk ki a flottakövetés adta lehetőségeket? Első és legfontosabb, hogy olyan nyomkövetési szolgátatót válasszunk ahol valóban vannak lehetőségek. A flottakövetés már nem arról szól, hogy tudjuk hol volt az autó tegnap, jobb esetben ha online akkor hol van most! Ez egy sokkal komplexebb történet. Arról szól, hogy az összes flottaüzemeltetési költségből az üzemeltető ki tudja szűrni mindazon kiadásokat melyek feleslegesek.
Ez egy nagyon sokrétű rendszer, minél több a flottakövetési funkció Ön annál többet takarít meg. Nem tudom a teljes palettát bemutatni, nem férne ki, és van olyan szlgáltató, ahol a lehetőségek korlátlanok. Szóval a teljesség igénye nélkül nézzük meg példákon keresztül

Ha kérdése merüle fel, vagy nem ért egyet szóljon hozzá cikkeimhez bármikor.

Vegyünk egy fuvarozót: A cég vezetője tudni szeretné milyen útvonalon haladt a kamion, nem tett-e gyanús kitérőket? Jó dolog, de mit tudhatunk még? Hűtött árunál, például figyelhetjük a raktér hőmérsékletét, nehogy ránkverjék a kiolvadt árut, mert mondjuk a sofőr azért kapcsolta ki a hűtőt, hogy ne tűnjön fel a túl nagy fogyasztás. Vagy figyelhetjük a raktérajtó nyitását-zárását nehogy „leessen” valami a kamionról. Fontos lehet ponyvás szállításnál az áruvédelem, melyet a SafetyNet ponyvavédelmi rendszernek köszönhetően maximális biztonságban tudhatunk.
Sőt bejelölhetjük például térképen az illegális raklap-leadóhelyeket, és ezek megközelítése esetén riasztást kérhetünk. Figyelhetjük a sebességet, a vezetési technikákat pedig elemezhetjük. A megbízónknak felhasználói jogot engedhetünk, hogy a szállított áruja mozgását- leszűrve arra ami csak az ő áruját szállítja- nyomon kövesse, így nem hívogat két percenként mondjuk egy dugó esetén, hogy hol van már az áruja, egyértelműen láthatja, hogy a kamion időben elindult, és mikorra várható. Sőt, nemzetközi fuvarozás esetén jelentős költség megtakarítható még egy nagy újdonsággal, ugyanis létezik megoldás a szinte díjmentes kommunikációra sofőr és diszpécser, sofőr és sofőr között is.
Vagy ki ne hagyjuk a legjelentősebbet és egyben legbanálisabbat. Amikor sofőrünk macskája is diesel üzemű járművel megy a szomszédba tejért, a kamion pedig átlag felett fogyaszt. A sofőrnél nem volt kifejezetten gyanús megállás.
Ne becsüljük alá az emberek kreatívságát ha pénzről van szó. Nem egy olyat hallottam, láttam saját szememmel, hogy rutinellenőrzés során előkerült matracban nem levegő volt, hanem menet közben egy vékony csövön szivárogtatott gázolaj. Az ilyenek pedig csak CANBUS technológiával szűrhetők ki, hiszen ez a technika nem a hirtelen csökkenést veszi észre, hanem az elégetett üzemanyag mennyiségét regisztrálja.

De ne csak a fuvarozókról beszéljünk. Hiszen minden területnek más megtakarítási pontjai vannak. Egy jól felkészült innovatív szolgáltató pedig tudja ezt. Éppen ezért iparág specifikus megoldásokat kínál. Mert kit érdekel a raktérhőmérséklet, ha mondjuk területi képviselői autói futását szeretné költséghatékonyabbá tenni, munkájukat ellenőrizni. Itt mi lehet fontos?

Nézzünk meg egy területi képviselős –értékesítői autós példát
Ellenőrizheti, hogy képviselői megfelelően és optimálisan tervezik-e túráikat, hogy valóban megérkeznek-e a partnerekhez, mennyi időt töltenek ott, melyik útjuk hivatali és melyik magánút, mennyit dolgoznak, vezetési stílusukkal mennyire amortizálják az autót? Túllépik e a sebességhatárokat? Megközelítenek-e számukra „tiltott” objektubokat (ez lehet pl. a konkurens cég vagy bármi amit a cég vezetősége tiltottnak bejelöl). De használhatják mondjuk az elektronikus menetlevelet, így nem lesz elfelejtettem kitölteni birság, vagy pontatalanul (esetleg hónap végén leadás előtt emlékezetből) kitöltött menetlevelek, lesz viszont sokkal könnyebb irodai munka, ha a menetlevéladatokat egy kattintással fel lehet adni a könyvelés felé, mondjuk egy vállalatirányítási rendszerrel történő integrálás során. A flottakövetési rendszer akár gépjárművédelemmel is kombinálható.


De nem csak a közvetlen flottaköltségeket csökkenthetjük egy jól kiválasztott GPS nyomkövetési rendszerrel. Csökkenthetjük az irodai munkát is. Hiszen egy jó járműkövetési rendszernek könnyen kezelhető, felhasználóbarát szoftver dukál, melynek könnyen és gyorsan elsajátítható az alaphasználata. Átlátható grafikonokat és szűréseket értékelhetünk ki vele, sőt jelentéseket is percek alatt készíthetünk segítségével. És a legjobb ha még a vállalatirányítási rendszerrel is integrálva kihasználjuk az automatikus költséghelyezés és munkaszámozás lehetőségét is.

Összefoglalva rengeteg pénzt takarítunk meg, valós információt tudunk a flottánk állapotáról és mukatársaink megbízhatóságáról és tényleges adatokat tartunk nyilván, és bármi rendhagyó eseményről riasztás során értesülhetünk.

Mi alapján válasszunk nyomkövetést flottánkba?

A kérdés bonyolult, de mégis nagyon egyszerű. Először azt a kérdést tegyük fel magunknak, hogy kiadni vagy megspórolni akarunk rengeteg pénzt. Durván hangzik, javaslom kételkedjen, és olvasson tovább.
Léteznek olyan szolgáltatók akik azt hirdetik nincs havidíj. Elhisszük? Ha esetleg van ilyen akkor jelentkezzen nálam, üzemeltetheti a telefonomat. A nincs havidíj ugyanis azt jelenti, hogy nem ők számlázzák. De attól még van. Ellenben beruháztatják az ügyfelet rengeteg költséggel, szerverrel jogokkal stb. Akkor is kételkedjünk! Kérjünk megtakarítási tervet, és számoljunk mikor is térül meg ez nekünk.

A legdrágább biztos a legjobb? Ez az elv már rég megdőlt. Legalábbis csalódtam már benne nem is egyszer. Sokkal fontosabb, hogy a termék ára az értékkel egyezzen. Sőt a legjobb, ha az árszint kedvező és a legtöbb flotakövetési funkciót adja.

Ilyen nincs!!!!!!!!! Kiáltaná most magában legszivesebben...

De hadd tájékoztassam örömmel, lehetséges. Van olyan flottakövetési szolgátató, aki kedvező áron kínálja piacvezető innovatív és megbízható termékét.

Nem egyszer került már szóba itt a blogon, de nem lehet elégszer hangsúlyozni, a GPS nyomkövetés ma már jóval többet jelent annál, hogy tudjuk hol van az autó. Minél több valós információt tudunk róla annál több felesleges kiadást ismerhetünk fel.

Mik a legfontosabb ismérvek? Mi alapján válasszon flottakövetési szolgáltatót?

Fontosak a havi átalánydíjak?
Hogy ne legyenek leállások, üzemzavarok?
Hogy a flottakövetési szolgáltató rugalmasan tudjon együttműködni igényeivel?
Hogy sok flottakövetési funkciót kínáljon amivel sokat takaríthat meg?
Hogy a legfejlettebb technológiákat használja, a pontosabb adatokért?
Hogy térképe pontos legyen?
Hogy megbízható legyen?
Hogy regionálisan tatsák önnel a kapcsolatot?

Bátran kérje számon a tárgyalások során, hogy tudja mire számíthat.

Könnyen kezelhető járműkövetési szoftver

Milyen a jó járműkövetés? Milyen is a jó járműkövetési szoftver? Ami a mi rendszerünket illeti büszke vagyok a könnyen kezelhető felhasználóbarát és mindenkor átlátható szoftverünkre.


Nem egyszer esett meg, hogy az ügyfél pont ezért választott minket. Sőt arra is volt példa, hogy felhívott minket, mivel már régóta van felhasználói joga a programunkhoz, -egy nagy fuvarozó cégen keresztül aki szintén a mi járműkövetésünket használja- hogy fuvarban lévő szállítmányait nézegesse. Most saját értékesítői autóira gondolt. Már ismerte a rendszerünket, de javasoltam neki nézzen körbe a piacon, ne egyből minket válasszon. Elküldtem ajánlatunkat 17db autóra. Három másik cég hasonló termékét is megtekintette. Már várta a hívásomat. Felhívtam kimentem hozzá és felajánlottam neki egy teszt lehetőségét. Azt mondta eleget látott, használja a rendszerünket, ismeri az árainkat. A többi rendszer sokkal kevesebbet tud, és a szoftver kezelhetősége meg sem közelíti a miénket. A fő kérdése pedig az volt, hogy hoztam-e magammal szerződést. Mindig felkészülten megyek tárgyalni. Táskámban persze ott lapult a szerződés, és miután mindenről tájékoztattam, aláírtuk.


A fenti példa nem egyedi eset számomra, hiszen igen gyakran, már a bemutató során beleszeretnek szoftverünkbe, hiszen valóban könnyen kezelhető, átlátható. Még egy új; járműkövetési szoftvert még nem látott felhasználó számára is fél óra alatt elsajátítható az alaphasználata. Mi meg ugye ahol lehet segítünk. Support csoportunk pedig azonnal segít ha mégis elakadnának. Bár többnyire bent unatkoznának ha m ás dolguk nem lenne, hiszen nem nagyon hívogatják őket mivel nem is akadnak el. Bocs support ha olvasod. :) Regionálisan országszerte képviseljük cégünket, megtakarítási tanácsokat adunk, hogy hogyan használhatják még jobban ki rendszerünket, hiszen korlátlan flottakövetési funkcióval rendelkezünk, amiket igény esetén cégre szabunk.


A könnyen kezelhető járműkövetési szoftver segíti a felhasználókat, hogy a rendszer adta lehetőségeket könnyen és hatékonyan kihasználhassák.


Ne higgyétek el nekem az időtényező fontos, hogy nem mindegy menyit ülsz egy feladat felett, ha az órák kemény küzdelmét radikálisan lecsökkentheted. Inkább próbáljátok ki, és győződjetek meg róla.


Üdvözletem minden kedves nyomkövetés blog olvasónak

Valami kis beköszönővel kéne kezdenem, így hát üdvözlök minden érdeklődőt GPS nyomkövetés blogomon.

Ez nem egy kötött üzleti tárgyalás, engedjétek meg nekem, hogy tegeződjünk, így mégis csak egyszerűbb lesz, és szerintem sokkal közvetlenebb és nyitottabb.

Először is az oly sokat emlegetett válsággal kezdeném, mert bár az elemzők már azt mondják jövünk kifele belőle tapasztalatom szerint még sok vállalkozás igencsak a saját bőrén érzi. A helyes megoldáson gondolkozik. És hát akkor mik is merülnek fel? Fűnyíróelvű költségcsökkentés? Veszélyes, mert fontos dolgoktól is elvonjuk a pénzt. Leépítés? Nem túl humánus dolog. Sőt a megmaradó kollégákat is túlterheljük vele, semmit nem fognak tudni alaposan megcsinálni. Valamire viszont mégis szükség van, mert lassan már a cég likviditása is veszélybe kerülhet. És akkor a pénzügyön átnézik a költséghelyeket, és kiderül, hogy hatalmas pénzt emészt fel a gépjárműflotta üzemeltetése. Evvel már jobb irányban vagy, kivéve ha persze háttérinformációk nélkül nyúlsz a flottához. De itt jövünk mi a képbe, és a GPS nyomkövetés. Egy valóban jó rendszerrel hatalmas, feleslegesen kifizetett költségtől kímélhetjük meg magunkat.

De kezdjük az elején...

Célom az, hogy olyan információkat találhass, mely hozzásegít a költséghatékony flotta üzemeltetéséhez. Mert nem mindegy hogy mennyit költesz rá! GPS nyomkövetés során bizonyítottan csökkennek költségeid. Erről és sok más általános és kevésbé általános kérdésről fogok ezen a blogon írni.

Nem mennék most bele, hogy mi a GPS, vagy a nyomkövetés, erre a neten viszonlag könnyű választ kapni. Ha evvel kapcsolatos információt keresel olvass most utána a GPS járműkövetésnek.
A célom, hogy azt mutassam be mik az alapvető különbségek, melyek megkülönböztetik a szolgáltatókat.
Nyomkövetés blogomon fogsz találni konkrét eseteket, olyat akik egyből felismerték a flottakövetés szükségességét, nagy tiltakozókat, akik a végén mégis rájöttek, hogy ez az egyetlen logikus megoldás. Gyakori és kevésbé gyakran felmerülő kérdéseket és válaszokat láthatsz, és bele is pillanthatsz hogy egyes cégek mennyit spóroltak meg. Tehát meg szeretném mutatni az irányt a költséghatékonyan működő flotta lehetősége felé.
Vannak olyan rendszerek amik csak a járművek nyomon követésére alkalmasak, és vannak olyanok, amik ennél sokkal többet tudnak.
Vannak a piacon csak "dobozos"-ként titulált nyomkövető megoldások, melyek egy adott tudásszinttel rendelkeznek. Ezek nem bővíthetőek, és a vásárlónak sok bonyolult kompromisszum árán kell kell a cégét hozzászabnia. Vannak viszont a csúcsmodellek, amik iparág specifikusan különböző megoldásokat kínálnak, és a megrendelő igényei alapján cégre szabhatóak, akár még a vállalatirányítási rendszerbe is illeszthetőek és rengeteg nyomkövetési funkció közül lehet választani. És ami a legmegdöbbentőbb nem is ezek a legdrágábbak.

És hogy ez miért fontos? Mi a célunk? A lehető legtöbb felesleges kiadást megtakarítani. Éppen ezért minél több a nyomkövetési funkció annál nagyobb a rálátásunk a flottánkra. Ma a legfejlettebb technológia már nem pálcázgat vagy szondázgat, nem fúrogatja az üzemanyagtartályt. Canbusból nyeri az információt. Ez azt jelenti, hogy közvetlenül a gépjármű fedélzeti computeréből olvassa ki az adatokat pédául egy raktérajtó figyelése, vagy egy üzemanyagszint figyelés során.
De ez már egy másik téma lesz. A Canbusról ugyanis van mit beszélni.
Remélem hasznosnak tartod nyomkövetés blogomat, és gyakran olvasod majd bejegyzéseimet, de amit még jobban szeretnék, hogy felismerd a járműkvetés adta lehetőségeket. Kérlek, hogy amennyiben bármi kérdésed merülne fel írj egy hozzászólást, hogy még kerekebb képet kaphass.