Hogyan használjuk ki a flottakövetés adta lehetőségeket

Hogyan használjuk ki a flottakövetés adta lehetőségeket? Első és legfontosabb, hogy olyan nyomkövetési szolgátatót válasszunk ahol valóban vannak lehetőségek. A flottakövetés már nem arról szól, hogy tudjuk hol volt az autó tegnap, jobb esetben ha online akkor hol van most! Ez egy sokkal komplexebb történet. Arról szól, hogy az összes flottaüzemeltetési költségből az üzemeltető ki tudja szűrni mindazon kiadásokat melyek feleslegesek.
Ez egy nagyon sokrétű rendszer, minél több a flottakövetési funkció Ön annál többet takarít meg. Nem tudom a teljes palettát bemutatni, nem férne ki, és van olyan szlgáltató, ahol a lehetőségek korlátlanok. Szóval a teljesség igénye nélkül nézzük meg példákon keresztül

Ha kérdése merüle fel, vagy nem ért egyet szóljon hozzá cikkeimhez bármikor.

Vegyünk egy fuvarozót: A cég vezetője tudni szeretné milyen útvonalon haladt a kamion, nem tett-e gyanús kitérőket? Jó dolog, de mit tudhatunk még? Hűtött árunál, például figyelhetjük a raktér hőmérsékletét, nehogy ránkverjék a kiolvadt árut, mert mondjuk a sofőr azért kapcsolta ki a hűtőt, hogy ne tűnjön fel a túl nagy fogyasztás. Vagy figyelhetjük a raktérajtó nyitását-zárását nehogy „leessen” valami a kamionról. Fontos lehet ponyvás szállításnál az áruvédelem, melyet a SafetyNet ponyvavédelmi rendszernek köszönhetően maximális biztonságban tudhatunk.
Sőt bejelölhetjük például térképen az illegális raklap-leadóhelyeket, és ezek megközelítése esetén riasztást kérhetünk. Figyelhetjük a sebességet, a vezetési technikákat pedig elemezhetjük. A megbízónknak felhasználói jogot engedhetünk, hogy a szállított áruja mozgását- leszűrve arra ami csak az ő áruját szállítja- nyomon kövesse, így nem hívogat két percenként mondjuk egy dugó esetén, hogy hol van már az áruja, egyértelműen láthatja, hogy a kamion időben elindult, és mikorra várható. Sőt, nemzetközi fuvarozás esetén jelentős költség megtakarítható még egy nagy újdonsággal, ugyanis létezik megoldás a szinte díjmentes kommunikációra sofőr és diszpécser, sofőr és sofőr között is.
Vagy ki ne hagyjuk a legjelentősebbet és egyben legbanálisabbat. Amikor sofőrünk macskája is diesel üzemű járművel megy a szomszédba tejért, a kamion pedig átlag felett fogyaszt. A sofőrnél nem volt kifejezetten gyanús megállás.
Ne becsüljük alá az emberek kreatívságát ha pénzről van szó. Nem egy olyat hallottam, láttam saját szememmel, hogy rutinellenőrzés során előkerült matracban nem levegő volt, hanem menet közben egy vékony csövön szivárogtatott gázolaj. Az ilyenek pedig csak CANBUS technológiával szűrhetők ki, hiszen ez a technika nem a hirtelen csökkenést veszi észre, hanem az elégetett üzemanyag mennyiségét regisztrálja.

De ne csak a fuvarozókról beszéljünk. Hiszen minden területnek más megtakarítási pontjai vannak. Egy jól felkészült innovatív szolgáltató pedig tudja ezt. Éppen ezért iparág specifikus megoldásokat kínál. Mert kit érdekel a raktérhőmérséklet, ha mondjuk területi képviselői autói futását szeretné költséghatékonyabbá tenni, munkájukat ellenőrizni. Itt mi lehet fontos?

Nézzünk meg egy területi képviselős –értékesítői autós példát
Ellenőrizheti, hogy képviselői megfelelően és optimálisan tervezik-e túráikat, hogy valóban megérkeznek-e a partnerekhez, mennyi időt töltenek ott, melyik útjuk hivatali és melyik magánút, mennyit dolgoznak, vezetési stílusukkal mennyire amortizálják az autót? Túllépik e a sebességhatárokat? Megközelítenek-e számukra „tiltott” objektubokat (ez lehet pl. a konkurens cég vagy bármi amit a cég vezetősége tiltottnak bejelöl). De használhatják mondjuk az elektronikus menetlevelet, így nem lesz elfelejtettem kitölteni birság, vagy pontatalanul (esetleg hónap végén leadás előtt emlékezetből) kitöltött menetlevelek, lesz viszont sokkal könnyebb irodai munka, ha a menetlevéladatokat egy kattintással fel lehet adni a könyvelés felé, mondjuk egy vállalatirányítási rendszerrel történő integrálás során. A flottakövetési rendszer akár gépjárművédelemmel is kombinálható.


De nem csak a közvetlen flottaköltségeket csökkenthetjük egy jól kiválasztott GPS nyomkövetési rendszerrel. Csökkenthetjük az irodai munkát is. Hiszen egy jó járműkövetési rendszernek könnyen kezelhető, felhasználóbarát szoftver dukál, melynek könnyen és gyorsan elsajátítható az alaphasználata. Átlátható grafikonokat és szűréseket értékelhetünk ki vele, sőt jelentéseket is percek alatt készíthetünk segítségével. És a legjobb ha még a vállalatirányítási rendszerrel is integrálva kihasználjuk az automatikus költséghelyezés és munkaszámozás lehetőségét is.

Összefoglalva rengeteg pénzt takarítunk meg, valós információt tudunk a flottánk állapotáról és mukatársaink megbízhatóságáról és tényleges adatokat tartunk nyilván, és bármi rendhagyó eseményről riasztás során értesülhetünk.

Nincsenek megjegyzések: